Paweł Pomianek Paweł Pomianek
813
BLOG

Na Triduum (i Zmartwychwstanie)

Paweł Pomianek Paweł Pomianek Kultura Obserwuj notkę 1
Z okazji zbliżających się Świąt Paschalnych, w czasie których będziemy wspominać najważniejsze Tajemnice naszej wiary, życzę, aby ten okres był czasem wielkiego wyciszenia i zadumy nad swoim życiem. Niech najbliższe dni, będą wejściem całym sobą w Tajemnicę Męki i śmierci naszego Zbawiciela, niech będą refleksją nad ogromem ofiary, jaką Chrystus podjął, by odkupić każdego z nas. A uczestnictwo w wydarzeniach Wielkiego Czwartku i Wielkiego Piątku niech prowadzi nas do Poranka Wielkanocnego, bo śmierć z Chrystusem prowadzi nas zawsze do wspólnego z Nim zmartwychwstania.
Podobnie jak przed rokiem, do życzeń dołączam dwie pieśni pasyjne (osobiście jestem ich wielkim miłośnikiem), które mogą pomóc w przeżywaniu tych wspaniałych dni. Zeszłoroczny koncert Chóru DA w kościele garnizonowym w Kaliszu to moje tegoroczne youtubowe odkrycie. Dzielę się więc przy tej ważnej okazji.
Hymn ku czci Krzyża Świętego – Paweł Bębenek

Stabat Mater – Zoltán Kodály

Jestem świeckim magistrem teologii katolickiej sympatyzującym z odradzającym się w Kościele ruchem tradycjonalistycznym. Tematy najbliższe mi na polu teologii, związane w dużej mierze z moją duchowością, to: liturgia (w tym historia liturgii), mariologia i pobożność maryjna, tradycyjna eklezjologia oraz szeroko pojęta tematyka cierpienia w odniesieniu do Ofiary krzyżowej Jezusa Chrystusa. Przez lata zajmowałem się także relacją przesądów do wiary katolickiej. W życiu zawodowym zajmuję się redakcją i korektą tekstów (jestem również filologiem polskim) oraz pisaniem. Zapraszam na stronę z poradami językowymi, którą wraz ze współpracownikami prowadzę pod adresem JęzykoweDylematy.pl. Ponadto pracuję w serwisie DziennikParafialny.pl. Moje publikacje można odnaleźć w licznych portalach internetowych oraz czasopismach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura